Over dit boek

Ondernemingen die in het online domein actief zijn zonder een goed doordachte opzet schieten tekort. De Scorecard is een belangrijk hulpmiddel om de effectiviteit en winstgevendheid van online activiteiten te meten, te verantwoorden en te verbeteren.

De Scorecard 4.0 geeft inzicht in hoe een organisatie een succesvolle strategie in een online omgeving kan realiseren. Dit boek probeert te helpen om daadwerkelijk resultaten te bereiken. Het reikt een methode aan waarmee je de online operatie inzichtelijk maakt en online doelstellingen kunt definiëren. Ook helpt het je de juiste vragen te stellen, waardoor je tussentijds kunt volgen of de gekozen werkrichting de juiste was. Met als doel het rendement op de investeringen inzichtelijk te maken en bedrijfsdoelstellingen te realiseren.

Dit boek biedt een heldere handleiding voor diegene die op sturend- of uitvoerend niveau bezig is met de online activiteiten van een organisatie. Ook om inzicht te krijgen in hoe die online prestaties te verbeteren biedt het boek handvatten.

De heldere structuur, voorbeelden en interviews maken dit boek ook geschikt als studieboek in het hoger onderwijs. Op deze site staan opdrachten en lesmateriaal.

De Scorecard kan ervoor zorgen dat medewerkers in alle geledingen van de organisatie een strategie delen, doelen gemeen hebben, met elkaar begrijpen wat succes is, en begrip hebben voor elkaars dilemma’s.


Over de auteurs

Joost Steins Bisschop is partner bij Jungle Minds (www.jungleminds.nl) en auteur van talrijke publicaties (oud-columnist Het Financieele Dagblad, Frankwatching) en diverse boeken.

Eindredacteur Marenna van Reijsen (www.mareredactie.nl) is docent digital marketing bij Breda University of Applied Sciences. Zij is tevens auteur van het boek Interactieve Marketing.